بهترین منبع برای هندسه کنکور ۱۴۰۲

بهترین منبع برای هندسه کنکور چیست؟ اهمیت درس هندسه؛ هندسه از اهمیت و کاربرد زیادی در زندگی روزمره ما برخورداراست؛ اما متاسفانه فهم و درک آن، برای بسیاری از دانش آموزان سخت است. همان گونه که ذکر شد، هندسه یکی از دروس بسیار مهم کنکور است؛ پس اگر قصد دارید که رتبه بالایی در کنکور بیاورید، از اهمیت این درس غافل نشوید. اگر بتوانید منبع صحیح و خوبی را برای این درس بیابید؛ مطمئنا می‌توانید درصد بالایی در درس هندسه داشته باشید. برای داوطلبان رشته تجربی منبع جداگانه‌ای برای درس هندسه موجود نیست و اگر شما بتوانید منبع خوبی برای درس ریاضی پیدا کنید؛ این منبع می‌‌تواند درس هندسه را هم به خوبی برای شما پوشش دهد. لازم به ذکر است که هندسه را از همان ابتدای سال تحصیلی باید خواند و نمی‌توان خواندن آن را به بعد از عید موکول کرد. بهتر است که خواندن، تمرین و مرور این درس را همزمان با تدریس معلم شروع کرده تا بدین صورت بدون دغدغه و استرس زمان، بتوانید این درس را در کنکور پوشش داده و از پس غول هندسه بر بیایید!

چه منابعی را برای هندسه کنکور ۱۴۰۲ انتخاب کنیم؟

بهترین منبع برای هندسه کنکور ۱۴۰۲ چه منابعی هستند؟ پاسخ به این سوال کاملا به خود شما و سطح درک شما از درس هندسه بستگی دارد؛ به طور مثال، اگر شما در سطح ضعیفی از هندسه قرار دارید، نمی‌توانید منابع سطح قوی هندسه را بخوانید زیرا؛ این منبع درسنامه را بطور کلی توضیح داده و تست های آن نیز برای شما دشوارتر از حد معمول است. در این حالت ممکن است از ادامه دادن دلسرد شده و از زدن تست‌های درس هندسه در کنکور کلا منصرف گردید. پس قدم اول برای شناسایی منابع مناسب هندسه شناختن و درک سطح فهم و دانش خود از درس هندسه است.

روش خواندن هندسه برای کنکور

یکی از مهم‌ترین موارد در کنار انتخاب بهترین منبع برای هندسه کنکور نحوه استفاده از این منابع و مطالعه هندسه برای کنکور است. بارها و بارها بر خواندن کتب درسی تاکید شده است؛ درس هندسه نیز از این قاعده مستثنی نیست. روش اصولی خواندن هندسه شامل خواندن و درک کتاب درسی، کمک درسی، تست‌های آموزشی و در نهایت تست‌های زمان‌دار کنکور است؛ که در بهتر و سریع‌تر تست زدن به شما کمک شایانی می‌کند.

نکات مهم انتخاب منابع درس هندسه

همان گونه که پیش تر ذکر گردید؛ یافتن منبع متناسب با سطح خودتان در درس هندسه، کمک بسیار فراوانی به موفقیت شما خواهد کرد.

  • بهترین منبع برای هندسه کنکور تست‌های متناسب با هر سه سطح ( ضعیف، متوسط و قوی ) را دارا هستند.
  • درسنامه هندسه باید بطور کامل همه مباحث را با کلیه نکات کلیدی ارائه دهد.
  • یک منبع مناسب هندسه، دارای تعداد کافی سوال برای مسلط شدن روی هر مبحث است.
  • تست‌های منابع ازسطح بندی مناسبی برخوردار هستند یعنی اینکه سوالات از سطح ساده تا دشوار و دشوارتر طبقه بندی شده هستند.
  • و ویژگی آخر بهترین منبع برای هندسه کنکور این است در بخش پاسخنامه باید توضیحات کامل و جامعی را به همراه راه حل های خلاصه تر و سریع‌تر را ارائه دهند.
منبع برای هندسه کنکور ۱۴۰۲
منبع برای هندسه کنکور ۱۴۰۲

بهترین منابع هندسه برای سطح ضعیف

اگر در درس هندسه سطح ضعیفی دارید؛ نگران نباشید. شما هم می‌توانید با تقویت هندسه پایه خود تست های این درس را با درصد بالایی بزنید. یکی از منابع مفیدی که در این راه می‌تواند به شما کمک کند؛ کتاب‌های سیر تا پیاز هندسه گاج است. کتاب‌های سیر تا پیاز هندسه گاج، سه جلد هستند و پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم را پوشش می‌دهند.

بهترین منابع برای سطح متوسط

منبع برای هندسه کنکور ۱۴۰۲ برای سطح متوسط؛ اگر در آموزش هندسه سطح متوسطی دارید؛ پیشنهاد ما به شما کتاب هندسه خیلی سبز است. این کتاب در ۲ جلد برای پایه دهم و دواردهم گرداوری شده است.

بهترین منابع برای سطح قوی

منبع برای هندسه کنکور ۱۴۰۲ برای سطح قوی؛ کتاب هندسه نشر الگو را می‌توان یکی از منابع بسیار خوب برای دانش اموزانی دانست؛ که در درس هندسه سطح علمی قوی و بالایی دارند. لازم به ذکر است که درسنامه این کتاب نکات کنکوری را توضیح داده و از پرداختن به توضیحات مفصل سر باز زده است. همچنین این کتاب در سه جلد برای پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم به چاپ رسیده است.

  شیمی کنکور را چگونه بخوانیم؟

بهترین منابع هندسه  برای تمامی پایه ها

هندسه دهم میکروگاج، اگرچه درسنامه این کتاب مختصر و نکته وار نوشته شده است؛ اما این کتاب نمونه یک کتاب تستی و کنکوری است که شامل تست‌های کنکور سال‌های اخیر است.

هندسه دهم سه بعدی الگو، این منبع شامل سوالات تستی و سوالات تشریحی است؛ در واقع با خواندن این کتاب، شما هم زمان هم سطح خود را دردرس هندسه بالا می‌برید؛ و هم اینکه خود را برای کنکور آماده می‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد استفاده از منابع کنکوری رادیو اکتیو یا این منبع را دارید، حتما مقاله ” شیوه مطالعه هندسه دهم ” را بخوانید.

هندسه دهم نردبان خیلی سبز، این کتاب را می‌توان جزو منابع مفید برای دانش آموزان با سطح بالا و قوی دانست؛ زیرا که درسنامه بطور مختصر ارائه شده ولیکن حجم سوالات بسیار بالاست. پس پیشنهاد می‌گردد اگر در درس هندسه سطح پایینی دارید ابتدا به سراغ کتاب درسی و جزوه بروید و پس از تسلط به سراغ این کتاب بیایید.

اقیانوس نکته و تست هندسه دهم مبتکران، این کتاب که یکی از بهترین کتاب برای هندسه است، به تست های کنکور سال‌های گذشته پرداخته است و شامل تست های تالیفی نیز است؛ در نتیجه این کتاب برای تمام سطوح مناسب است.

پاور تست هندسه یازدهم مهر و ماه، این کتاب را می‌توان متشکل از دو بخش آموزش و تست دانست؛ که برای دانش آموزان سطح متوسط و قوی طراحی شده است.

هندسه دوازدهم خوش خوان، این کتاب نیز متشکل از دو بخش آموزش و سوالات تستی استاندارد طبقه بنده شده است.

هندسه دوازدهم تست آبی قلم چی، اگر به دنبال کتابی هستید که دارای پاسخنامه تشریحی کامل و کاربردی است؛ این کتاب یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست.

  چگونه حسابان یازدهم را بخوانیم؟

در آخر مشاوره بگیرید …!

اگرچه یافتن بهترین منبع برای درس هندسه، کمک شایانی به شما در کسب درصد بالای این درس در کنکور را می‌دهد؛ اما این نکته را مدنظر بگیرید که پیدا کردن بهترین منبع برای هندسه کنکور ۱۴۰۲، تنها یکی از اقدامات مهم برای مطالعه این درس است. شما باید در عین حال بر روی برنامه ریزی مطالب و زمان نیز سرمایه گذاری کنید. نکته حائز اهمیت دیگر این است که داشتن منابع محدود برای هندسه و مداومت بر تمرین، تکرار و حل مسائل همان منابع، بسیار بهتر از داشتن چندین منبع و هدر دادن زمان و انرژی خود روی آن هاست چرا که این کار باعث سردرگمی شما می‌گردد. چنانچه نیاز به مشاوره بیشتری داشتید می‌توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

دریافت مشاوره

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره در واتساپ و دریافت راهنمایی؛ ویژه مقاله بهترین منبع برای هندسه کنکور ۱۴۰۲

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

نمونه تدریس‌های ما را اینجا ببینید.