آموزش کنکوری کابرد مشتق ریاضی

آموزش کاربرد مشتق ریاضی کنکور

آموزش کاربرد مشتق ریاضی کنکور؛ درس ریاضی برای داوطلبان رشته‌های تجربی و ریاضی درسی بسیار بااهمیت است. علی‌ الخصوص برای داوطلبان رشته ریاضی. البته؛ ناگفته نماند که داوطلبان رشته انسانی نیز درس ریاضی دارند و اکثر آن‌ها در این درس بسیار ضعیف هستند یا حتی آن را حذف می‌کنند. یکی از مباحث بسیار مهم، نمره آور و تست خیز کنکور مبحث مشتق و کاربرد مشتق ریاضی است که در هر ۳ رشته مشترک است. اما؛ برای رشته ریاضی مبحث مفصل‌تری است و سپس برای رشته تجربی مباحث بیشتری نسبت به رشته علوم انسانی دارد.

اهمیت اطلاع از بودجه بندی ریاضی کنکور

داوطلبانی که از بودجه بندی کنکور آگاهی دارند، مباحث مهم و پرکاربرد و تست خیز را در اولویت مطالعه خود قرار می‌دهند. آن‌ها با مطالعه صحیح این مباحث و پاسخگویی به تست‌های آن‌ها می‌توانند درصد بهتری در کنکور به دست بیاورند. برای داوطلبانی که در مباحث تست خیزی چون کاربرد مشتق مشکل دارند، در ادامه مطلب سعی کرده‌ایم که آموزش کنکوری کاربرد مشتق ریاضی را توضیح دهیم تا این داوطلبان عزیز بتوانند از این مطلب استفاده بهینه کرده و در این مبحث مهم ریاضی درصد مناسبی کسب کنند.

کاربرد مشتق ریاضی

در ابتدا و قبل از پرداختن به موضوع آموزش کاربرد مشتق ریاضی کنکور باید مفهوم مشتق و کاربرد مشتق را بدانید. مشتق را ایده اصلی حساب دیفرانسیل می‌گویند که بخش اول آنالیز ریاضی است که نشان دهنده نرخ تغییرات تابع می‌باشد. مشتق انتگرال از مسئله‌ای در هندسه یعنی پیدا کردن خط مماس در یک نقطه از منحنی ناشی می‌شود. کاربرد مشتق نیز در بهینه سازی به چشم می‌خورد. برای بررسی وضعیت نقطه بحرانی مشتق دوم را محاسبه می‌کنیم که به آن آزمون مشتق نیز گفته می‌شود.

یکی دیگر از کاربردهای مشتق در رسم نمودار است که برای این کار باید آن را با بررسی صعودی و نزولی بودن تابع، باید نقاط بحرانی ترسیم کرد.

همچنین؛ کاربرد مشتق در حساب تغییرات نیز به چشم می‌خورد. نمونه‌ای از بهینه سازی، پیدا کردن مسیرهای کوتاه بین دو نقطه روی یک سطح است که با شرط قرار داشتن مسیر روی سطح انجام پذیر است. اگر سطحی که در نظر گرفته یک صفحه باشد، کوتاه‌ترین مسیر برای آن یک خط راست است. مشتق و کاربرد مشتق در فیزیک نیز مشهود است. بسیاری از فرآیندهای فیزیکی با معادلات مشتق پذیر توصیف می‌شوند و معادلات دیفرانسیل نام دارند. با تغییرات کمیت‌های فیزیکی مفهوم مشتق نیز آشکار می‌شود. مثلاً؛ برای سرعت لحظه‌ای و شتاب لحظه‌ای و محاسبه زمان از کاربرد مشتق استفاده می‌کنیم. همچنین؛ در معادلات دیفرانسیل، مقدار میانگین و چند جمله ای‌ها نیز کاربرد دارد.

آموزش کنکوری کاربرد مشتق ریاضی

کلیه داوطلبانی که در مبحث کاربرد مشتق مشکل دارند، در آموزش کاربرد مشتق ریاضی کنکور، می‌توانند به سوالات آن در کنکور پاسخ دهند. آن‌ها حتماً باید از منابع کمک آموزشی برای آموزش کنکوری کاربرد مشتق ریاضی استفاده کنند. این داوطلبان ممکن است دست به دامان کتاب‌های کمک آموزشی شده و یا از ویدیوهای آموزشی اساتید مختلف استفاده کنند. این کار می‌تواند به داوطلبان کمک بسیاری کند و آنها بتوانند مشتق و کاربرد مشتق را آموزش ببینند. اما؛ برای آموزش بهتر و کاملتر کاربرد مشتق ریاضی کنکوری، میتوان از کلاس‌های کنکور بهره گرفت.

اساتید مجرب کنکور را انتخاب کنید و سپس در کلاس آنها ثبت نام کنید. این کار ممکن است برای شما بسیار هزینه‌بر باشد و یا زمان کافی برای رفت و آمد به کلاس کنکور را نداشته باشید. خبر خوب برای شما این است که می‌توانید از ویدیوهای آموزشی و یا آموزش آنلاین کاربرد مشتق ریاضی استفاده کنید.

اساتید مجربی وجود دارند که مباحث مختلف ریاضی را به صورت مبحثی طی ویدیوهایی کوتاه در مدت زمان کوتاهی به شما عزیزان آموزش می‌دهند. شما می‌توانید در صورتی که برنامه ریزی کرده‌اید، تنها مباحث تست خیز کنکور مانند کاربرد مشتق ریاضی را مطالعه کنید. ویدیوهای مربوط به آن را در سایت موسسات مختلف خریداری کرده و از آنها استفاده کنید. این منابع کمک آموزشی می‌توانند به شما در آموزش صحیح کمک کنند.

در ادامه یکی از معتبرترین موسساتی که کاربرد مشتق ریاضی را به صورت کنکوری و در ویدیوهایی آموزش داده‌اند، به شما معرفی می‌کنیم.

موسسه علمی آموزشی رادیو اکتیو

آموزش کنکوری کاربرد مشتق ریاضی طی ویدیوهای آموزشی در وب سایت رادیو اکتیو قابل مشاهده و خریداری است. داوطلبان رشته‌های ریاضی و تجربی که در این مبحث تست خیز، پرکاربرد و مهم مشکل دارند می‌توانند به وب سایت رادیو اکتیو مراجعه کرده و ویدیوهای آن را تهیه و مشاهده کنند. از طریق این ویدیوهای آموزشی شما می‌توانید کاربرد مشتق را به خوبی یاد گرفته و به تست‌های آن به آسانی پاسخ دهید.

 

اساتید ریاضی موسسه رادیواکتیو

اساتید ریاضی رادیو اکتیو، مجرب و باسابقه بوده و مباحث را طبق آخرین تغییرات کتب درسی و بر اساس کنکورهای ریاضی دهه‌ی اخیر به شما آموزش می‌دهند.

درخواست مشاوره اختصاصی

دریافت مشاوره

این آموزش‌ها جذاب، ساده و روان هستند و شما می‌توانید با مشاهده‌ی آن‌ها از هر منبع کمک آموزشی دیگر برای آموزش بی‌نیاز باشید. پس از یادگیری مبحث کاربرد مشتق ریاضی از طریق ویدیوهای رادیو اکتیو می‌توانید به حل تست‌های استاندارد بپردازید و مطلب را در ذهن خود تثبیت کنید.

  نحوه مطالعه هندسه برای کنکور

کاربرد مشتق از مباحث مهم و تست خیز در کنکور

کاربرد مشتق از مباحث مهم و تست خیز در کنکور سراسری برای رشته‌های نظری علی‌ الخصوص ریاضی و تجربی است. این مبحث مهم اندکی مشکل است و داوطلبان زیادی در یادگیری آن مشکل دارند. برای کسانی که در یادگیری این مبحث پرکاربرد مشکل دارند، توصیه ما این است که ویدیوهای آموزش کاربرد مشتق را در وب سایت رادیو اکتیو مشاهده و خریداری کنند و با کمک آن بتوانند درصد خود را ارتقا ببخشند و به سوالات کاربرد مشتق در کنکور پاسخ دهند.

ویدیوهای آموزش کاربرد مشتق ریاضی کنکوری در وب سایت رادیو اکتیو توسط اساتید مجرب تدریس شده و بسیار جذاب است و با زبانی ساده و روان مباحث کاربرد مشتق را طبق آخرین تغییرات کتب درسی به داوطلبان آموزش می‌دهد. همچنین؛ نکات و تست‌هایی نیز در این آموزش‌ها گنجانده شده است. این آموزش مبحثی در ویدیوهایی کوتاه منتشر شده و تهیه آن برای داوطلبان بسیار راحت است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره در واتساپ و دریافت راهنمایی؛ ویژه مقاله آموزش کنکوری کابرد مشتق ریاضی

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

نمونه تدریس‌های ما را اینجا ببینید.