آیا می توان از رشته ریاضی کنکور تجربی داد؟

آیا می توان از رشته ریاضی کنکور تجربی داد؟ انتخاب رشته دبیرستان برای هر دانش آموزی،  بسیار مهم و چالش برانگیز است.  این کار چندان هم ساده و راحت نیست و دانش آموزان برای انتخاب رشته تحصیلی خود،  فاکتورهای متعددی دارند.  مثلا نمرات هر درس،  هوش و استعداد تحصیلی،  نظر والدین و البته از همه‌ی این‌ها مهم‌تر،  علاقه‌ی فردی دانش آموزان.

آیا رشته ریاضی میتواند کنکور تجربی بدهد؟

ممکن است در موارد خاصی، دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی دچار اشتباه شوند و صرفا بر أساس دروسی که در آن‌ها قوی هستند یا اصرار والدین و اولیای مدرسه، رشته‌ای را انتخاب کرده و سپس متوجه شوند که به رشته‌ی انتخابی خود علاقه و تمایلی ندارند.

در چنین مواردی، دانش آموزان پس از گرفتن دیپلم و برای شرکت در کنکور تصمیم می‌گیرند در رشته‌ی مورد علاقه‌شان شرکت کنند. سوالی که این دانش آموزان می‌پرسند این است که آیا می‌توان از رشته ریاضی کنکور تجربی داد؟ پاسخ به این سوال مثبت است. داوطلبان گروه‌های آزمایشی نظری در صورتی که فارغ التحصیل شده باشند و مدرک پیش دانشگاهی خود را گرفته باشند، می‌توانند در کنکور رشته تجربی شرکت کنند.

تمامی فارغ التحصیلان رشته ریاضی و انسانی که دیپلم این رشته‌ها را دارند و دوره‌ی پیش دانشگاهی خود را نیز به انمام رسانیده‌اند، می‌توانند در کنکور تجربی شرکت کنند. در حقیقت، فارغ التحصیلان هر یک از رشته‌های نظری می‌توانند در هر یک از کنکورهای ریاضی، تجربی، انسانی و هر یک از رشته‌های شناور زبان و هنر شرکت کنند. اما بدون گذراندن دوره‌ی پیش دانشگاهی نمی‌توانند در کنکور سراسری شرکت کنند.

قبل از اینکه این مقاله را مطالعه کنید و پاسخ کامل در ارتباط با پرسش ” آیا می توان از رشته ریاضی کنکور تجربی داد “ را بگیرید ئیشنهاد میکنیم در بخش رشته‌های دانشگاهی هر یک از رشته های مطرح شده را بررسی کنید. شاید علاقه شما در این رشته ها باشد!

تصمیم گیری صحیح برای شرکت در کنکور تجربی

اگر دیپلم  رشته ریاضی دارید و تصمیم گرفته‌اید که در کنکور رشته تجربی شرکت کنید، ابتدا باید راجع به این رشته تحقیق کنید. رشته‌هایی که در دانشگاه می‌توانید بخوانید را بررسی کنید و مطمئن شوید به رشته خاصی علاقه دارید و برای خود هدف تعیین کنید.

مهمتر از این کار، بررسی درس‌های گروه آزمایشی علوم تجربی است. دروس تخصصی رشته تجربی شامل زیست شناسی، شیمی، زمین شناسی، ریاضی و آموزش فیزیک است که به غیر از زیست شناسی و زمین شناسی، سایر دروس بین ۲ رشته مشترک هستند. باید مطمئن شوید که می‌توانید این دروس غیر مشترک را بخوانید و یاد بگیرید به خصوص درس زیست شناسی که برای کنکور تجربی مهمترین درس به حساب می‌آید.

  تحلیل سوالات هندسه کنکور دی ۱۴۰۱

چه کسانی نمی‌توانند از رشته ریاضی در کنکور تجربی شرکت کنند؟

کسانی که دیپلم ریاضی دارند اما موفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی خود نشده‌اند نمی‌توانند در کنکور تجربی شرکت کنند. اگر واحد درسی از دروس پیش دانشگاهی آن‌ها باقی مانده باشد، می‌توانند در نوبت شهریور ماه در امتحانات دروس باقی مانده شرکت کرده و پس از قبولی در امتحانات شهریور و اخذ مدرک پیش دانشگاهی، در کنکور تجربی شرکت کنند.

با چه شرایطی می توان از رشته ریاضی کنکور تجربی داد؟

  • تمام فارغ التحصیلان رشته‌های نظری از جمله رشته ریاضی که مدرک پیش دانشگاهی دارند مجاز به شرکت در کنکور تجربی هستند.
  • تمام داوطلبانی که موفق نشده‌اند در امتحانات خرداد ماه قبول شوند و مدرک پیش دانشگاهی خود را بگیرند، می‌توانند در امتحانات شهریور ماه شرکت کرده و پس از قبولی در این امتحانات، کنکور تجربی بدهند.
  • داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی آن‌ها تا دی ماه آماده می‌شود و در ترم بهمن ماه قبول شده‌اند، می‌توانند در دانشگاه ثبت نام کنند.
  • کسانی که در امتحانات شهریور ماه مردود شده‌اند، نمی‌توانند کنکور شرکت کنند و باید پس از ثبت نام در دوره بزرگسالان، مدرک پیش دانشگاهی خود را بگیرند.
  • دروس رشته تجربی با دروس رشته ریاضی تفاوت دارند. باید برای شرکت در کنکور تجربی از رشته ریاضی، باید دروس آموزش زیست و زمین شناسی را مطالعه کنند.
آیا می توان از رشته ریاضی کنکور تجربی داد
آیا می توان از رشته ریاضی کنکور تجربی داد

موفقیت در کنکور رشته تجربی از رشته ریاضی

آیا می توان از رشته ریاضی کنکور تجربی داد و موفق بود؟ فارغ التحصیلان رشته ریاضی که در کنکور تجربی شرکت می‌کنند می‌توانند در کنکور تجربی موفق باشند به شرطی که هدف داشته باشند و با برنامه ریزی دقیق، متناسب با هدفشان تلاش کنند. داوطلبانی که با انگیزه هستند و به اندازه کافی نیز تلاش می‌کنند، حتی می‌توانند رتبه‌های بسیار خوب بیاورند و در رشته‌های تاپ تجربی تحصیل کنند.

البته؛ باید در نظر داشت که کسانی که از رشته ریاضی کنکور تجربی می‌دهند باید بیشتر از داوطلبانی که مدرک دیپلم آن‌ها تجربی است تلاش کنند و درس بخوانند. برای درس زیست شناسی می‌توانند از کتب کمک آموزشی و تست‌هایی که درسنامه‌ی آموزشی دارند کمک بگیرند یا ویدیوهای آموزشی ببینند. حتی اگر احساس نیاز می‌کنند نیز می‌توانند در کلاس‌های حضوری با مجازی زیست شناسی شرکت کرده و این درس را بهتر یاد بگیرند. برای این منظور دانش آموزان هر دو رشته می‌توانند از آموزش‌های زیست رادیو اکتیو استفاده کنند.

کمک گرفتن از یک مشاور خبره نیز بسیار مفید و کمک کننده خواهد بود. مشاورین تحصیلی می‌توانند راهکارهای بهتری برای موفقت در رشته مورد نظر داوطلب ارائه دهند. هر چند که کار اصلی را تلاش و اراده‌ی داوطلب انجام می‌دهد. همچنین؛ استفاده از منابع خوب و مناسب در به دست آوردن نتیجه مناسب بسیار با اهمیت است.

درخواست مشاوره اختصاصی

دریافت مشاوره

مزیتی که فارغ التحصیلان رشته ریاضی در هنگام شرکت در کنکور تجربی دارند این است که آن‌ها در ۲ درس ریاضی و فیزیک کنکور قوی‌تر هستند و می‌توانند درصد بهتری نسبت به فارغ التحصیلان رشته تجربی پاسخ دهند و در این صورت احتمال موفقیت آن‌ها حتی به مراتب بیشتر نیز خواهد بود.

با رادیو اکتیو مشاوره شو …!

آن دسته از داوطلبان نظری کنکور که به هر دلیلی رشته‌ی اشتباهی را در زمان انتخاب رشته‌ی خود انتخاب کرده‌اند، می‌توانند در کنکور رشته‌ی مورد علاقه‌شان شرکت کنند. تمام فارغ التحصیلان رشته ریاضی که مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده‌اند می‌توانند در کنکور تجربی شرکت کنند و محدودیت خاصی ندارند. تنها شرط لازم این است که هیچ واحد درسی از پیش دانشگاهی آن‌ها باقی نمانده باشد.

دروس مشترک بین رشته‌های تجربی و ریاضی، شیمی، ریاضی و فیزیک هستند.اما؛ برای شرکت در کنکور تجربی، فارغ التحصیلان رشته ریاضی باید حتما دروس زیست شناسی و زمین شناسی را بخوانند و یاد بگیرند. البته؛ درس زمین شناسی برای اکثر رشته‌ها ضریب ندارد و از اهمیت کمتری برخوردار است اما زیست شناسی درس اصلی و بسیار مهم رشته تجربی است.

موفقیت در کنکور تجربی برای فارغ التحصیلان رشته ریاضی نیز ممکن است و حتی می‌توانند با تعیین هدف و تلاش به نتایج عالی دست پیدا کنند. آن‌ها حتی به دلیل قوی‌تر بودن در دروس ریاضی و فیزیک نسبت به فارغ التحصیلان رشته تجربی می‌توانند موفق‌تر نیز باشند و رتبه‌های بهتری به دست بیاورند.

جستجو مرتبط کاربران:

5/5 - (1 امتیاز)

1 thoughts on “آیا می توان از رشته ریاضی کنکور تجربی داد؟

  1. مجتبی خمسه میگوید:

    ماک پول نداریم چکار کنیم بخدا دوس دارم اگ دبیر شدم پول این پیکجاتونو بدم اگ رایگانشو دیدم حرامه فقط به اونایی ک پول دارن کمک ددسی میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره در واتساپ و دریافت راهنمایی؛ ویژه مقاله آیا می توان از رشته ریاضی کنکور تجربی داد؟

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

نمونه تدریس‌های ما را اینجا ببینید.