تحلیل فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۱

تحلیل فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۱؛ تمام داوطلبان کنکور، برای موفقیت در کنکور سراسری حتما باید اطلاعات کافی نسبت به نحوه سوالات کنکور سال‌های قبل در تمام دروس مورد آزمون داشته باشند. داوطلبان می‌توانند این اطلاعات را از طریق تحلیل کنکور سال‌های پیش به دست بیاورند. اطلاعاتی که از تحلیل کنکور سال‌های پیش می‌توان به دست آورد شامل نحوه‌ی طراحی سوالات، درجه‌ی سختی سوالات و بودجه بندی کنکور در آن درس مورد نظر می‌شود.

اهمیت بررسی فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۱

فیزیک یکی از درس‌های اصلی و بسیار مهم برای داوطلبان رشته ریاضی و تجربی است. اهمیت درس فیزیک برای داوطلبان رشته ریاضی بسیار مشهود می‌باشد. بنابراین؛ آگاهی از بودجه بندی، درجه‌ی سختی و غیره در فیزیک کنکور سال‌های پیش برای داوطلبان رشته‌ی ریاضی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه‌ی مطلب، سوالات فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۱ را برای شما عزیزان مورد تحلیل قرار خواهیم داد تا بتوانید دیدگاهی در رابطه با نحوه‌ی سوالات فیزیک در کنکور سال ۱۴۰۱ داشته باشید و از این طریق برنامه ریزی مناسبی جهت مطالعه این درس مهم، برای نوبت دوم کنکور خود انجام دهید.

توجه داشته باشید که فیزیک درسی کاملاً تفهیمی است و نمی‌توانید مطالب آن را حفظ کنید. بلکه؛ باید تمام مطالب کتاب درسی را به خوبی درک کرده و بتوانید تست‌های آن را پاسخ دهید. داوطلبانی که زمان کافی برای مطالعه‌ی تمام مطالب و آموزش فیزیک را در اختیار ندارند، می‌توانند با استفاده از تحلیل فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۱، برنامه ریزی مناسبی جهت خواندن مباحث مهم و تست خیز فیزیک برای کنکور ۱۴٠۲ داشته باشند و در زمان خود صرفه جویی کنند.

بودجه بندی بر اساس هر فصل فیزیک کنکور ریاضی ۱۴٠۱

برای تمام داوطلبان به خصوص داوطلبانی که زمان کافی برای مطالعه‌ی تمام مطالب در اختیار ندارند و یا نمی‌خواهند وقت زیادی را صرف خواندن تمام مطالب کنند، همچنین آن دسته از داوطلبانی که بسیار دیر اقدام به برنامه‌ریزی و شروع مطالعه کرده‌اند، اطلاع از بودجه بندی فیزیک کنکور به صورت فصلی و مبحثی بسیار با اهمیت است. در کنکور فیزیک ۱۴۰۱ برای داوطلبان ریاضی از مبحث حرکت برخط راست ۵ سوال، مبحث دینامیک و حرکت دایره ای ۵ سوال، نوسان و موج ۵ سوال، از مبحث برهم کنش‌های موج ۲ سوال، مبحث آشنایی با فیزیک اتمی و هسته ای ۴ سوال، از مبحث الکتریسیته ساکن ۴ سوال، جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم ۴ سوال، مغناطیس ۲ سوال، مبحث القای الکترومغناطیس ۲ سوال، فیزیک و اندازه گیری ۱ سوال، کار، توان و انرژی ۱ سوال، ویژگی‌های فیزیکی مواد ۱ سوال مبحث دما و گرما ۱ سوال و از مبحث ترمودینامیک ۳ سوال مطرح شده است.

همچنین بعد از بررسی و تحلیل فیزیک ریاضی کنکور دی ۱۴۰۱ می‌توانید تحلیل دیگر درس‌های رشته ریاضی را نیز در وبسایت رادیو اکتیو مطالعه کنید.

 

نکات مهم تحلیل فیزیک کنکور ریاضی ۱۴٠۱
نکات مهم تحلیل فیزیک کنکور ریاضی ۱۴٠۱

نکات مهم تحلیل فیزیک کنکور ریاضی ۱۴٠۱

  • سوالات کنکور فیزیک رشته ریاضی از ۴۵ سوال به ۴۰ سوال در کنکور ۱۴۰۱ کاهش پیدا کرد. با توجه به این تغییر و همزمان با آن، بودجه بندی فیزیک کنکور ۱۴۰۱ رشته ریاضی در پایه دوازدهم افزایش پیدا کرد و بودجه بندی سوالات فیزیک پایه‌های دهم و یازدهم در کنکور ۱۴۰۱ کاهش یافت.
  • در این آزمون بیشتر سوالات از کتاب‌های درسی فیزیک مطرح شده بود. بنابراین؛ با توجه به طراحی مستقیم سوالات از کتاب درسی، اهمیت کتاب درسی در ابعاد این کنکور به طور کامل رعایت شد.
  • داوطلبان باید این نکته را در نظر داشته باشند که ممکن است تغییراتی که در کنکور ۱۴۰۱ برای درس فیزیک رشته ریاضی اعمال شد، پایدار نباشد و در کنکور سال‌های آینده تغییراتی در بودجه بندی و درجه سختی سوالات اعمال شود.
  • در مجموع، سوالات فیزیک کنکور رشته ریاضی دی ماه ۱۴۰۱ رشته ریاضی از درجه سختی پایینی برخوردار بودند و سوالات تقریباً ساده و متوسط بودند. بنابراین؛ اکثر داوطلبان با معلوماتی محدود و مطالعه اندک می‌توانستند درصد بالایی فیزیک در کنکور ریاضی ۱۴۰۱ کسب کنند. چرا که بیشترین سوالات مستقیماً از کتاب درسی طرح شده بودند و پیچیدگی و چالش خاصی به همراه نداشتند.
  نقش مدرسه در موفقیت تحصیلی چیست؟
  • یکی از مواردی که در تحلیل فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۱ بسیار به چشم می‌خورد استفاده از اشکال است. در بسیاری از سوالات کنکور فیزیک ۱۴٠۱ رشته ریاضی، از شکل استفاده شده بود که در نوع خود بسیار قابل توجه است. از مجموع کل سوالاتی که در کنکور ۱۴۰۱ رشته ریاضی برای درس فیزیک مطرح شده بود، در حدود ۴۷.۵ درصد سوالات از شکل استفاده شده بود که نسبت به سال‌های پیش بسیار زیاد به حساب می‌آید.
  • اگر بخواهیم پراکندگی سوالات را بررسی کنیم، بعضی از فصل‌ها تقریباً پراکندگی یکسانی داشتند. به عنوان مثال فصل حرکت برخط راست، دینامیک و حرکت دایره ای و نوسان و موج هر سه دارای ۵ سوال بودند. همچنین؛ فصل‌هایی نیز وجود دارند که از هر یک از آن‌ها ۱، ۲ و یا ۴ سال آمده بود و تنها از فصل ترمودینامیک ۳ سوال آمده بود.
  • در تحلیل سوالات فیزیک کنکور ۱۴۰۱ ریاضی مشخص شد که حدود ۵ درصد از سوالات در محاسبه نهایی خود از تقریب استفاده کرده اند.
  • سوالات فیزیک کنکور ۱۴۰۱ ریاضی چندان چالشی و با ایده های جدید نبودند و سوالات دشوار آن، از نظر وقت گیر بودن محاسبات دشوار محسوب می‌شوند.
  تحلیل سوالات هندسه کنکور دی ۱۴۰۱

جمع بندی مطالب

در مجموع می‌توان گفت که فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۱ از درجه سختی کمی برخوردار بود و سوالات آن اکثراً ساده و متوسط بودند. همچنین؛ در مقاله حاضر بودجه بندی فصل‌های مختلف فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۱ را بررسی کردیم. تمام داوطلبان کنکور برای داشتن دیدگاهی کلی راجع به یک درس در کنکور تمام باید از بودجه بندی آن، نحوه سوالات و درجه سختی آگاهی داشته باشند و این امر توسط تحلیل آزمون امکان پذیر است.

داوطلبانی که آزمون‌های سال‌های گذشته را تحلیل می‌کنند، معمولاً در برنامه ریزی درسی خود بسیار موفق‌تر عمل خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تحصیلی می‌توانید از طریق فرم مشاوره آنلاین رادیو اکتیو با مشاوران ما در ارتباط باشید.

درخواست مشاوره اختصاصی

دریافت مشاوره

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره در واتساپ و دریافت راهنمایی؛ ویژه مقاله تحلیل فیزیک کنکور ریاضی ۱۴۰۱

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

نمونه تدریس‌های ما را اینجا ببینید.