بهترین نحوه تست زنی شیمی کنکور

نحوه تست زنی شیمی کنکور

نحوه تست زنی شیمی کنکور؛ شیمی از دروس مهم برای رشته ریاضی و رشته تجربی است که البته؛ داوطلبان تجربی توجه بیشتری به آن دارند. اما؛ داوطلبان ریاضی گاها ترجیح می‌دهند وقت خود را بیشتر صرف دروسی مانند ریاضی و فیزیک کنند و از شیمی غافل می‌شوند. اگر روش صحیح مطالعه شیمی و بهترین روش تست زنی شیمی کنکور را بلد باشید، می‌توانید نتیجه دلخواه خود را از این درس در کنکور بگیرید.

مقدمه‌ای بر شیمی در کنکور

درس شیمی درسی است که هم بخش‌های حفظی دارد و هم بخش‌های تفهیمی دارد. بنابراین؛ همه جور داوطلبی یعنی داوطلبان متوسط، ضعیف و قوی می‌توانند به سوالات آن پاسخ دهند. دانش آموزان ضعیف نیز می‌توانند تعدادی از سوالات کنکور شیمی که به صورت حفظی در کنکور می‌آید را پاسخ دهند. اما؛ همان‌ها نیز برای پاسخ دادن صحیح به سوالات باید بهترین روش و نحوه تست زنی شیمی کنکور را بلد باشند و به کار بگیرند. یادگیری نکات مهم کنکوری و روش‌های صحیح تست زنی به داوطلبان در گرفتن نتیجه مطلوب کمک بسیاری خواهد کرد.

اهمیت درس شیمی کنکور

شیمی از دروس اصلی و مهم رشته تجربی و درسی تاثیر گذار در رشته ریاضی و رشته تجربی است. در کنکور تجربی، با توجه به اینکه تمام داوطلبان شیمی را می‌خوانند، اگر نتوانید به سوالات آن به خوبی پاسخ دهید، نمی‌توانید نتیجه مطلوب بگیرید و در رشته ریاضی نیز به این دلیل که بسیاری از داوطلبان از این درس غافل می‌شوند، اگر بتوانید درصد خوبی جواب دهید، قطعا موفق خواهید بود و از رقبای خود پیشی می‌گیرید.

برای پاسخ دادن به تست‌های شیمی از همه چیز مهمتر این است که بر مطالب کتاب درسی تسلط و اشراف کافی داشته باشید. بهترین منبع آموزشی شیمی کنکور همان کتاب درسی است. یعنی تمام نکات مهم، نمودارها شکل‌ها، جداول و حتی پاورقی‌های کتاب را با دقت مطالعه کنید و اگر در بخشی از درس دچار مشکل بودید، می‌توانید از منابع کمک آموزشی متعددی که در دسترس دارید استفاده کنید.

 از جزوه معلم، کلاس‌های کنکور حضوری و آنلاین و ویدیوهای آموزشی و همچنین؛ کتاب‌های کمک آموزشی که دارای درسنامه و تست باشند، می‌توانید برای یادگیری شیمی استفاده کنید. بخش‌های حفظی آن به راحتی قابل مطالعه و فهم هستند. اما؛ برای حل مسائل آن حتما باید از یک منبع کمک آموزشی بهره بگیرید تا بتوانید به مطلب تسلط کافی پیدا کرده و تست‌های آن پاسخ دهید.

موسسه آموزشی رادیو اکتیو برای آموزش شیمی هرچه بهتر پکیج‌های آموزشی این درس را بر حسب پایه در اختیار شما دانش آموزان عزیز قرار می‌دهد.

 

انواع تست شیمی کنکور و نحوه تست زنی شیمی کنکور

همان طور که گفتیم، شیمی دارای ۲ بخش حفظ کردنی و مفهومی است. بنابراین تست‌های آن نیز ۲ مدل دارد. تست‌های مفهومی و مسائل شیمی و همچنین؛ تست‌هایی که از بخش حفظ کردنی آن طرح می‌شوند.

  • تست‌های مفهومی و مسائل شیمی

اگر میخواهید بهترین روش و نحوه تست زنی شسمس کنکور، مسائل و بخش‌های مفهومی شیمی را بدانید، حتما باید به کتاب درسی اشراف داشته باشید و تمرین‌های تشریحی بسیاری را نیز حل کرده باشید.

برای اینکه بتوانید به تست‌های تفهیمی و مسائل شیمی کنکور پاسخ دهید، حتما باید فرمول‌های شیمی را نیز بلد باشید. برای یادگیری فرمول‌های شیمی، نیازی به حفظ کردن فرمول‌ها نیست و شما باید فرمول‌ها را یاد بگیرید. یادگیری آن به این صورت است که ابتدا مطلب را در کتاب درسی و منبع کمک آموزشی خود به خوبی می‌خوانید و یاد می‌گیرید و سپس با حل مسائل تشریحی، فرمول را در ذهن خود تثبیت می‌کنید. با حل چند مسئله، فرمول‌ها در ذهن شما جای می‌گیرند.
همچنین؛ باید قدرت تحلیل تست و گزینه‌ها را داشته باشید. یعنی بتوانید گزینه‌هایی را که مطمئن هستید اشتباه هستند، حذف کنید. با حذف گزینه‌های اشتباه می‌توانید به راحتی از بین گزینه‌های باقیمانده، گزینه‌ی صحیح را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید درباره: حذفیات شیمی برای کنکور ۱۴۰۲

  • تست‌های بخش حفظ کردنی شیمی کنکور

برای پاسخگویی به تست‌های بخش حفظی نیز به تسلط کافی روی مطالب نیاز دارید. شما اگر مطلب مورد نظر را به خوبی خوانده باشید و به خاطر سپرده باشید با حل چند تست تالیفی و تمرین، می‌توانید تسلط کافی را پیدا کرده و تست‌های کنکور را به راحتی پاسخ دهید. تکرار و تمرین بسیار در شیمی به حل صحیح تست و تسلط شما کمک بسیاری می‌کند.

عنصر زمان در پاسخگویی به تست‌ها نقش اساسی دارد. اگر روی مطالب، اشراف و تسلط داشته باشید و تکرار و تمرین بسیار انجام داده باشید؛ می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به سوالات شیمی پاسخ داده و در زمان خود صرفه جویی کنید تا بتوانید به همه سوالات برسید. اگر سوالی برای شما وقت گیر بود یا آن مطلب را بلد نبودید، از آن گذر کنید و به سراغ تست‌های دیگر بروید. می‌توانید پس از حل چند تست، اعتماد به نفس خود را پیدا کرده و به سراغ تست‌های مشکل‌تر بروید و بتوانید آن‌ها را نیز جواب دهید.

  آموزش شیمی آلی کنکور

سخن آخر و جمع بندی

شیمی درسی بسیار منعطف است که هم دارای بخش‌های حفظی و هم دارای بخش‌های تفهیمی است و برای پاسخگویی به تست‌های هر یک از ۲ بخش، باید مطالب را به خوبی یاد بگیرید. برای پاسخ دادن به سوالات تفهیمی آن، حتماً باید مسائل شیمی را به خوبی بلد باشید و بتوانید فرمول‌های مسائل شیمی را به خاطر بسپارید. برای پاسخگویی به بخش حفظ کردنی، مطالب را چندین بار بخوانید و با تکرار و تمرین به خاطر بسپارید. پاسخگویی به بخش حفظی بسیار راحت‌تر است.

درخواست مشاوره اختصاصی

دریافت مشاوره

در پاسخگویی به تست‌ها می توانید از تکنیک حذف گزینه‌ها استفاده کنید. به این صورت که ۲ گزینه را که مطمئن هستید پاسخ سوال نیستند، حذف کرده و از بین ۲ گزینه دیگر، با تمرکز یکی را انتخاب کنید. این تکنیک با مهارت و تسلط کافی روی مطالب به دست می‌آید.

به این مقاله امتیاز دهید

6 thoughts on “بهترین نحوه تست زنی شیمی کنکور

  1. قاسم صالحی میگوید:

    سلام وقت بخیر
    گفته بودین اوایل مهر ماه میتونیم سفارش بدیم قید نامه رو الان آخرای مهرماه هستیم هنوزم حاضر نشده؟

  2. مرتضی امینی میگوید:

    سلام و خسته نباشید
    من امسال قصد شرکت در کنکور رو داشتم و محصولات شما رو خریداری کردم
    همسر من هم تصمیم گرفته که در کنکور امسال شرکت کنه
    خواستم بپرسم که ما میتونیم با هم از یک پکیجی که من خریداری کردم استفاده کنیم و از نظر شرعی مشکلی نداره ؟

  3. سعید شعبانی میگوید:

    سلام وقت بخیر
    ریاضی را موضوعی بخوانید یعنی چه ؟؟؟
    یعنی الان من موضوع تابع را در سه سال تمومش کنم بعد برم مبحث بعدی یا منظورتون یه چیز دیگه ای است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره در واتساپ و دریافت راهنمایی؛ ویژه مقاله بهترین نحوه تست زنی شیمی کنکور

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

نمونه تدریس‌های ما را اینجا ببینید.