چگونه شیمی یازدهم را برای کنکور بخوانیم؟

خواندن شیمی یازدهم برای کنکور

خواندن شیمی یازدهم برای کنکور؛ چگونه شیمی یازدهم را برای کنکور بخوانیم؟ شیمی، بدون شک یکی از دروس مشکل و مهم کنکور دو گروه آزمایشی تجربی و ریاضی است و چگونگی مطالعه شیمی یکی از واجباتی است که برعهده هر داوطلب کنکور است. برای اینکه بتوانیم بر این درس مهم و سرنوشت ساز در کنکور تسلط بیشتری داشته باشیم، نیاز است در طول ترم و سال تحصیلی در کلاس حضور فعال داشته باشیم. ضمن اینکه بلافاصله پس از تدریس و آموزش شیمی نسبت به مرور و حل تمرین‌های کتاب، اقدام کنیم. از آنجایی که درس شیمی نسبت به دروس فیزیک و ریاضی ساده‌تر است، می‌توان درصد بالایی در آن کسب کرد و به افزایش رتبه کنکور خود کمک شایانی نمود. یکی از مهمترین کتاب‌های شیمی کنکور، شیمی یازدهم است. نکته مهم در مطالعه و خواندن شیمی یازدهم برای کنکور این است که تمام مطالب کنکور از کتاب درسی است و حتی خواندن پاورقی و حاشیه کتاب نیز سفارش می‌شود. پس برای گذر کردن از خان هفتم شیمی با برنامه ریزی منظم، مرور درس شیمی یازدهم و مطالعه کتاب درسی میتوانید موفقیت خود را در کنکور تضمین نمائید.

روش‌های مطالعه شیمی یازدهم

ما پیش‌تر در مقاله ” شیمی کنکور را چگونه بخوانیم ” در ارتباط با خواندن شیمی صحبت کرده‌ایم؛ در این مقاله قصد داریم تا به صورت ویژه در ارتباط با خواندن شیمی یازدهم برای کنکور صحبت کنیم. همانگونه که در ابتدای مقاله ذکر شد، مطالعه کتاب درسی شیمی یازدهم در کنار جزوه معلم، بهترین روش برای قبولی در این درس نمره آور و مهم است. در کنار کتاب و جزوه، تست زدن هم مهم است. سعی کنید از تست‌های کنکور سال‌های گذشته شروع کرده و سپس به تست‌های تالیفی برسید. اگر قصد دارید کتاب شیمی یازدهم را برای کنکور بخوانید، بهترین راه این است که از شیمی پایه دهم شروع کرده و مباحث را فصل به فصل بخوانید. زیرا تمامی مباحث شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم به هم مرتبط هستند و شما برای فهمیدن مطالب شیمی یازدهم نیاز به فهمیدن مطالب پایه دارید.

از آنجایی که درس شیمی از دو بخش حفظیات و مسائل تشکیل شده است، یکی از بهترین راه‌های خواندن این درس کنکوری، تقسیم کردن مطالب به ۲ بخش حفظیات و مسائل است. در طی دوران تحصیلی سعی کنید قبل از حضور سر کلاس شیمی مطالب را مرور کرده تا پیش زمینه‌ای از مطالب جدید در ذهن‌تان بوجود آید، بدین ترتیب با تدریس معلم مطالب برای شما آشنا بوده و رفع اشکال آسان‌تر خواهد شد. قدم دوم؛ مرور و حل تمرینات درس شیمی یازدهم است. برای مرور مطالب سعی کنید با هر بار خواندن مطالب جدید، مروری بر مطالب قدیمی نیز داشته باشید تا مطالب شیمی کاملا ملکه ذهنتان شود.

روش های مطالعه شیمی یازدهم
روش های مطالعه شیمی یازدهم

چگونه حفظیات شیمی یازدهم را بخوانیم؟

در ابتدا این نکته را ذکر کنیم که در درس شیمی چیزی به نام حفظیات وجود ندارد و همه مطالب مفهومی هستند. برای خواندن مفاهیم شیمی یازدهم برای کنکور، سعی کنید در ابتدا بر روی کتاب درسی شیمی یازدهم تسلط کامل داشته باشید. سپس به سراغ جزوه و کتب کمک درسی بروید و تمامی نکات آن‌ها را استخراج و یادداشت برداری کنید. در وهله بعد به سراغ تست زدن بروید. در تست زدن دست و دلبازی به خرج دهید! یعنی هر چقدر که می‌توانید، تست‌های بیشتری حل کنید.

  مبحث الکل در تست های زیست کنکور

چگونه تست‌های شیمی یازدهم را کار کنیم؟

سعی کنید برای تست زدن درس شیمی یازدهم، در ابتدا زمان را در نظر نگیرید. تست‌ها را کاملا کار کنید و نکات مهم و کنکوری سوالات را در کتاب یادداشت و هایلایت کرده تا بتوانید بار دیگر آن‌ها را به راحتی مرور کنید. تست‌هایی را که اشتباه زدید نیز هایلایت کرده و به دنبال فهم و درک مطلب و نیز یافتن علت اشتباه خود باشید تا به این ترتیب احتمال غلط تست زدن را در درس شیمی کم و کمتر نمائید. پس از مدتی که به مطالب و نحوه تست زدن آشنا شدید، دیگر وقت این است که تست‌ها را با در نظر گرفتن زمان بزنید. در نظر داشته باشید که برای خواندن شیمی یازدهم برای کنکور، درک و پاسخگویی به هر سوال شما در نهایت فقط یک دقیقه الی ۲ دقیقه و ده ثانیه زمان خواهید داشت!

بودجه بندی شیمی یازدهم برای کنکور

یکی از مسائل مهم برای آشنایی با نحوه خواندن شیمی یازدهم برای کنکور اطلاع از بودجه بندی شیمی کنکور، به این معناست که در هر درس یا از هر مبحث از هر درس، چند سوال در کنکور مطرح می‌شود. این بودجه بندی را می‌توان از طریق بررسی کنکور سال‌های گذشته به دست آورد. برای درس شیمی یازدهم، که متشکل از ۳ فصل است، بودجه یا سهمیه این درس در کنکور تجربی ۱۲ سوال و در کنکور ریاضی ۱۳ سوال است.

روش حل مسائل شیمی یازدهم در کنکور

اکثر افراد در حل مسائل شیمی سر جلسه کنکور به مشکل بر می‌خورند. تنها راه حل برای افزایش سرعت عمل در حل مسائل تست زدن است. شما باید آن قدر تست‌های مسائل شیمی را کار کنید که سر جلسه کنکور با دیدن هر سوال راه حل سریع به ذهنتان برسد. پس؛ در نظر داشته باشید اولویت تست زدن با سوالات کنکور سال‌های پیش است. نکته حائز اهمیت دیگر این است که در حل مسائل شیمی به هیچ عنوان از ماشین حساب استفاده نکنید زیرا؛ باعث تنبلی ذهن در حل مسائل محساباتی می‌شود .

حل تست های تالیفی شیمی یازدهم در کنکور

برای اینکه تراز بالایی در درس شیمی یازدهم کسب کنید، سعی کنید تست‌های تالیفی را در برنامه درسی شیمی یازدهم بگنجانید. این تست‌ها نقش بسزایی در افزایش سرعت و عملکرد شما در تست زنی خواهند داشت. اما؛ این نکته را مد نظر داشته باشید که اولویت با تست‌های کنکور سال‌های گذشته است.

چنانچه نیاز به ویدیو‌های آموزشی شیمی دارید، می‌توانید از آموزش‌های موسسه رادیو اکتیو استفاده کنید.

 

نیاز به مشاوره برای شیمی یازدهم دارید …؟

همان‌گونه که در بالا ذکر شد، شیمی یکی از دروس حیاتی و مهم کنکور تجربی و ریاضی است و به راحتی می‌توان با کمی برنامه ریزی، دقت و تلاش درصد بالایی را در این درس کسب کرد و تراز خود را در کنکور افزایش داد. درس شیمی را به ۳ قسمت حفظیات، مفهومی و مسائل تقسیم کنید. به هر قسمت زمانی را اختصاص دهید. از هر قسمت که برایتان راحت‌تر و قابل درک‌تر است، شروع به مطالعه کنید. از قانون ۶۰ به ۱۰ استفاده کنید بدین معنی که پس از هر ۶۰ دقیقه مطالعه ۱۰ دقیقه به خودتان استراحت دهید. می‌توانید در تایم استراحت کاملا از اتاق مطالعه خود خارج شده و اسنک یا خوراکی مورد علاقه خود را مصرف کنید، ذهن و جسم‌تان را به یک نوشیدنی مهمان کنید و در اخر این نکته را نیز به خاطر بسپارید که برای موفقیت در هر کاری بجز تلاش ، پشتکار و انگیزه شما نیاز دارید که به آن کار علاقه مند باشید.

دریافت مشاوره

به این مقاله امتیاز دهید

6 thoughts on “چگونه شیمی یازدهم را برای کنکور بخوانیم؟

  1. عبدالرضا بهبهانی میگوید:

    سلام میشه روش حاشیه نویسی و روش مرور و جمع بندی زیست رو هم بگین تو روش مطالعه زیست کامل گفته نشده اینا

  2. مسعود نیشابوری میگوید:

    خیلی دقیق و حرفه ای بود تا الان دو جلسه اش رو دیدم هم روش ها و هم آمار هایی که ارایه میشه دقیق و قابل استفاده برای کنکور هستن

  3. محمدحسن سعیدی میگوید:

    سلام وقت بخیر
    گفته بودین اوایل مهر ماه میتونیم سفارش بدیم قید نامه رو الان آخرای مهرماه هستیم هنوزم حاضر نشده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره در واتساپ و دریافت راهنمایی؛ ویژه مقاله چگونه شیمی یازدهم را برای کنکور بخوانیم؟

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

نمونه تدریس‌های ما را اینجا ببینید.