آموزش و تدریس فیزیک دهم مناسب کنکور

تدریس فیزیک دهم کنکور

تدریس فیزیک دهم کنکور؛ فیزیک پایه دهم یکی از دروس دشوار و دارای مباحث بسیار تفهیمی و پایه‌ای برای داوطلبان دو گروه آزمایشی علوم تجربی و و رشته ریاضی فیزیک است. فیزیک پایه دهم سطح دشواری بالایی دارد و سوالات آن چالشی و مشکل هستند. بنابراین؛ داوطلبانی می‌توانند به سوالات آن به خوبی پاسخ دهند که بار علمی مناسبی داشته باشند.

آموزش و تدریس فیزیک پایه دهم مناسب کنکور

برای تسلط به مطالب فیزیک پایه دهم باید آموزش و تدریس فیزیک پایه دهم مناسب کنکور صورت بگیرد. چرا که داوطلبان به چیزی فراتر از مطالب آموخته شده در کلاس‌های درسی مدرسه برای پاسخگویی به سوالات آن نیاز دارند.

در ادامه مطلب می‌خواهیم شما را با نحوه آموزش و تدریس فیزیک دهم کنکور آشنا کنیم تا بتوانید با استفاده از این مطالب بهترین روش مطالعه و یادگیری فیزیک را اجرا کنید. توجه داشته باشید که فیزیک درسی حفظی نیست و برای پاسخگویی به سوالات آن حتماً باید آن را درک کنید.

مختصری راجع به فیزیک پایه دهم کنکور

پیش از اینکه روش آموزش فیزیک دهم کنکور را بدانید، باید مختصری با بودجه بندی و نحوه سوالات فیزیک کنکور آشنا شوید. در مجموع، درس فیزیک پایه دهم ۸ سوال از سوالات فیزیک کنکور تجربی را به خود اختصاص می‌دهد و در مجموع ۱۲ سوال از ۴۵ سوال فیزیک را در کنکور رشته ریاضی به خود اختصاص می‌دهد.

برای داوطلبان رشته تجربی، از فصل اول فیزیک پایه دهم یعنی فیزیک و اندازه گیری ۱ سوال، از فصل دوم به نام کار و انرژی ۲ سوال، از ویژگی‌های فیزیکی مواد در فصل سوم ۲ سوال و از فصل چهارم یعنی دما و گرما ۳ سوال در کنکور سراسری مطرح می‌شود.

برای داوطلبان رشته ریاضی بودجه بندی اندکی متفاوت است. از فیزیک و اندازه گیری یعنی فصل اول پایه دهم رشته ریاضی سوالی در کنکور نخواهد آمد. اما؛ از فصل دوم کار و انرژی ۲ سوال، از هر یک از فصل های سوم و چهارم یعنی ویژگی‌های فیزیکی مواد و فصل دما و گرما ۳ سوال و از فصل پنجم یعنی ترمودینامیک ۴ سوال در کنکور سراسری مطرح می‌شود. با توجه به بودجه بندی‌ها، دانش آموزان عزیز و داوطلبان گرامی می‌توانند برنامه ریزی دقیق‌تری جهت مطالعه‌ و تدریس فیزیک دهم کنکور داشته باشند.

نحوه آموزش، تدریس و یادگیری فیزیک دهم مناسب کنکور سراسری

جهت اموزش فیزیک دهم کنکوری بایست به یک سری از نکات توجه داشته باشید. این نکات به شرح زیر هستند.

  • حفظ نکردن مطالب و فرمول‌ها

همانطور که گفتیم فیزیک به هیچ عنوان درسی حفظی نیست و برای یادگیری کامل مطالب باید مطالب را درک کرد و به خاطر سپرد. داوطلبانی می‌توانند در درس فیزیک موفق باشند که به جای حفظ کردن فرمول‌ها سعی کنند فرمو‌ل‌ها را یاد بگیرند و آن‌ها را در ذهن خود تثبیت کنند. یادگیری مطالب و نکات فیزیک دهم کنکوری نیاز به تکرار و تمرین بسیار زیاد مطالب دارد. صرفاً خواندن آن مطلب برای به خاطر سپردن و یادگیری آن کافی نیست. بلکه؛ داوطلب باید چندین و چند بار در نوبت‌های مختلف، مطالب را تکرار کند تا ملکه ذهن او شوند. این تمرین و تکرار با حل مسئله‌های متعدد و تست‌های گوناگون صورت می‌گیرد. اگر از مباحث حفظی فیزیک در کنکور اطلاع ندارید، می‌توانید مقاله ” حفظیات فیزیک کنکور ” را مطالعه کنید.

  • ثبت تصاویر در ذهن از اصول تدریس فیزیک دهم کنکور

اگر سعی کنید فیزیک دهم را با ثبت تصاویر مربوط به آن در ذهنتان به خاطر بسپارید، هرگز آن را از یاد نخواهید برد و می‌توانید در جلسه کنکور، کلیه مطالبی که از قبل خوانده‌اید را به راحتی به خاطر بیاورید. چرا که علم ثابت کرده است تصاویری که در ذهن ثبت می‌شوند، به حافظه بلند مدت رفته و به این راحتی فراموش نمی‌شوند.

  • تدریس فیزیک دهم به دوستان

تدریس فیزیک دهم به دوستان از راهکارهای آموزش کنکوری فیزیک دهم است. اگر می‌خواید فیزیک پایه دهم را به برای کنکور به خوبی یاد بگیرید، باید بتوانید آن را به خوبی به کسی یاد بدهید! یعنی اولین قدم برای آموزش، تدریس صحیح است. اگر بتوانید فیزیک را به کسی تدریس کنید، یعنی به مطالب آن اشراف کافی دارید. اما اگر نتوانستید به راحتی آن را تدریس کنید، باز هم شانس خود را امتحان کنید و به محض اینکه سعی در تدریس مطالب فیزیک کنید، ناخودآگاه مطالب را یاد می‌گیرید. بهترین کسانی که می‌توانید فیزیک پایه دهم را به آن‌ها تدریس کنید، اطرافیان شما مثلاً دوستان و همکلاسی‌های شما هستند.

  صفر تا صد کنکور عربی
  • خلاصه‌ها و یادداشت‌ها

حین آموزش و یادگیری فیزیک دهم، از خلاصه‌ نویسی غافل نشوید. این یادداشت و خلاصه‌ها می‌توانند برای مرورهای بعدی به شما کمک کنند. در واقع یکی از اصول صحیح یادگیری و آموزش فیزیک، نوشتن یادداشت‌های شخصی به صورت جزوه و یا خلاصه و نکته است.

  • حل تست‌های کنکور و تحلیل آن‌ها

حل تست و تحلیل تست‌هایی که حل کرده‌اید، به شما بسیار زیاد در آموزش فیزیک کمک می‌کند. در واقع از تمام معلم‌ها، کلاس ها، جزوات و ویدیوهای آموزشی مفیدتر، کتاب‌های تست هستند. این کتاب‌ها، بهترین منابع برای تکرار و تمرین بیشتر هستند.

آموزش و تدریس فیزیک دهم مناسب کنکور از طریق ویدیوهای آموزشی

با گسترش استفاده‌ی داوطلبان از ویدیوهای آموزشی دروس مختلف، می‌توان گفت که یکی از بهترین روش‌های آموزش و تدریس فیزیک دهم مناسب کنکور، اموزش از طریق ویدیوهای آموزشی است که بسیار ساده و در دسترس و در عین حال ارزان هستند و تمام داوطلبان با هر سطح علمی و توان مالی و میزان فرصت مطالعاتی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

ویدیوهای آموزشی باید به صورت مبحثی باشند و مطابق با بودجه بندی فیزیک کنکور برای پایه دهم طراحی شده باشند. از توضیح مطالبی که کم اهمیت‌تر هستند در آنها خودداری شود و یا به صورت جداگانه تدریس شوند تا داوطلبان بتوانند بر اساس نیازهای خود ویدیویی را انتخاب و مشاهده کنند. طول و مدت زمان ویدیوها هم باید کوتاه باشد تا برای داوطلبان خسته کننده نباشند.

جهت استفاده از ویدیو‌های آموزشی رادیواکتیو درس فیزیک پایه دهم از قسمت زیر اقدام کنید.

 

محتوای آموزشی ویدیوها باید شامل مباحث مهم و پایه‌ای و نکات کنکوری فیزیک دهم باشد تا داوطلبان بتوانند بدون استفاده از جزوات و کتاب‌های کمک آموزشی نیز مطالب را به خوبی یاد بگیرند و طوری برنامه ‌ریزی شود که خود را در کلاس درس تصور کنند.

شیوه تدریس فیزیک دهم کنکور رادیو اکتیو

همچنین؛ شیوه‌ی تدریس ویدیوها باید جذاب باشد تا داوطلبان بتوانند بدون حضور فیزیکی در کلاس، مطالب را به خوبی درک کنند. وب سایت رادیو اکتیو، یکی از کامل‌ترین منابع برای مشاهده ویدیوهای آموزشی فیزیک دهم مناسب کنکور است. مدرسان فیزیک رادیو اکتیو بسیار باسواد، با تجربه، با حوصله و حرفه‌ای هستند و داوطلبان می‌توانند ارتباط خوبی با ویدیوهای آن‌ها برقرار کنند. آنها تمام نکات کنکوری را در قالب ویدیوهای مبحثی خود برای داوطلبان جای داده‌اند.

درخواست مشاوره اختصاصی

دریافت مشاوره

5/5 - (1 امتیاز)

6 thoughts on “آموزش و تدریس فیزیک دهم مناسب کنکور

  1. عیسی عسکری میگوید:

    سلام میشه روش حاشیه نویسی و روش مرور و جمع بندی زیست رو هم بگین تو روش مطالعه زیست کامل گفته نشده اینا

  2. قربانعلی هاشمی میگوید:

    سلام و وقت شما بخیرر ببخشید میخواستم اینو بدونم که کدام گرایش رشته روانشناسی بهتر است که بخونیم و بازار کار اش خوب است روانشناسی عمومی بالینی یا سلامت بین این سه گرایش کدام بهتر است ممنون هر کس میدونه بهم بگه منتظرم

  3. مهران بهاور میگوید:

    خیلی تاثیر گذار بود خیلی کاش بیاین بگین خودشون از هدفشون دور میشن نه اینکه بگین براشون بده و چرت و پرت بگین هی وقتی فقط دنبال تخریب ما هشتادیا هستین ماهم هیچ تلاشی برای آدم شدن شما نمی کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره در واتساپ و دریافت راهنمایی؛ ویژه مقاله آموزش و تدریس فیزیک دهم مناسب کنکور

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

نمونه تدریس‌های ما را اینجا ببینید.