بهترین منبع برای فیزیک کنکور تجربی

معرفی بهترین منابع فیزیک برای کنکور تجربی

بهترین منبع آموزش فیزیک کنکور تجربی چیست؟ فیزیک یکی از درس‌های مشترک بین دو گروه آزمایشی ریاضی و تجربی است که برای داوطلبان رشته تجربی گاها سخت به حساب می‌آید. داوطلبان رشته تجربی تمرکز بیشتری روی دروس زیست شناسی و شیمی می‌گذارند و ممکن است از درس فیزیک غافل شوند. بعضی از داوطلبان نیز به دلیل تفهیمی بودن این درس و ترس از عدم موفقیت در آن و یا بلد نبودن روش مطالعه و تست زنی فیزیک، اصلا به سراغ این درس مهم نمی‌روند.

مهم‌ترین و اولین قدم در مطالعه صحیح فیزیک برای دانش آموزان این رشته، انتخاب بهترین منبع برای فیزیک کنکور تجربی است. در حقیقت، به دلیل تفهیمی بودن این درس، صرفا مطالعه‌ی کتاب درسی کافی نیست و داوطلبان به منابع مناسبی به عنوان یک منبع کمک آموزشی و برای درک بهتر مطالب، نیاز دارند. در ادامه بهترین منابع برای آموزش فیزیک کنکور تجربی را معرفی خواهیم کرد.

اهمیت فیزیک برای داوطلبان گروه آزمایشی تجربی

فیزیک، همواره برای داوطلبان رشته تجربی یک درس چالش برانگیز و در عین حال بسیار کمک کننده بوده است. با وجود اینکه داوطلبان رشته تجربی، در درس فیزیک عملکرد بهتری در مقایسه با درس ریاضی دارند، اما هنوز هم فیزیک برای آن‌ها مشکل است. به همین دلیل، آن دسته از داوطلبانی که در درس فیزیک توانایی بهتری دارند، شانس قبولی بیشتری نیز در کنکور رشته تجربی خواهند داشت.

اساس انتخاب بهترین منبع برای آموزش فیزیک کنکور تجربیبهترین منبع آموزش فیزیک کنکور تجربی چیست؟

هر داوطلب باید منابع مناسب خود را جهت مطالعه پیدا کند. انتخاب این منابع توسط بعضی از داوطلبان از طریق تبلیغات یک انتشارات خاص، معروفیت و محبوبیت آن انتشارات، پیشنهاد معلمان و اساتید کنکور و یا توصیه‌ی رتبه‌های برتر کنکور تجربی و کسانی که در درس فیزیک درصد خوبی به دست آورده‌اند صورت می‌پذیرد. اما؛ بهتر است برای انتخاب منبع مناسب دقت بیشتری اتخاذ کنید.

شما به عنوان داوطلب کنکور، باید علاوه بر اینکه تحقیق کنید کدام منبع برای فیزیک رشته تجربی بهتر و مناسب‌تر است، باید این منبع را مخصوص به خود انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین منابع فیزیک برای کنکور تجربی، باید منبع و کتابی را انتخاب کنید که با سطح علمی شما تناسب داشته باشد. اینکه بدانید چه نوع منبعی را انتخاب می‌کنید نیز مهم است. مثلا منبع مورد نظر شما تست محور است یا درسنامه محور.

حتما باید تست‌هایی را انتخاب کنید که طبقه بندی شده باشند و دارای پاسخنامه تشریحی نیز باشند. بهترین منابع برای تست زنی، کتاب‌هایی هستند که علاوه بر تست‌های تالیفی، تست‌های کنکور چند سال اخیر را نیز داشته باشند. حتما منابعی را انتخاب کنید که با بودجه شما سازگاری داشته باشند و مقرون به صرفه باشند.

قبل از اینکه بخواهید از آموزش‌های رادیو اکتیو به عنوان یکی از بهترین منابع برای آموزش فیزیک کنکور تجربی استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم از بودجه بندی فیزیک کنکور این رشته به طور کامل اطلا پیداکنید. منابع برای آموزش فیزیک تجربی را بر اساس پایه تحصیلی از قسمت زیر مشاهده کنید.

مهم‌ترین منبع پیش رو برای فیزیک تجربی

بدون شک، کتاب درسی فیزیک تجربی بهترین منبع آموزشی ممکن برای مطالعه و یادگیری این درس است. جزوه‌ی معلم در مدرسه یا کلاس تقویتی و کنکور، ویدیوهای آموزشی فیزیک، شرکت در کلاس کنکور، خواندن انواع کتاب آموزشی و تستی، همه و همه در پیشرفت و موفقیت درسی داوطلبان نقشی اساسی دارند اما؛ از همه‌ی این‌ها مهمتر کتاب درسی فیزیک تجربی است. با خواندن دقیق و درک کتاب و حل تمارین و پرسش‌های آن هر داوطلبی در هر سطح هوشی و علمی، با هر میزان علاقه و پشتکاری می‌تواند ب درک صحیحی از مطالب فیزیک تجربی دست پیدا کند.

پس از خواندن کتاب درسی خود غافل نشوید و بدون خواندن دقیق کتاب و حل تمرین‌های آن اقدام به تهیه کتاب‌های تست نکنید. اگر مطالب کتاب را بفهمبد، توانایی تست زنی خوبی نیز خواهید دلشت.

کدام منابع را انتخاب کنیم؟

بهترین منبع آموزش فیزیک کنکور تجربی
بهترین منبع آموزش فیزیک کنکور تجربی

در سال‌های اخیر و با توجه به تعدد بسیار زیاد منابع مختلف و کتاب‌های متنوع از انتشارات مختلف، انتخاب منبع مناسب برای فیزیک داوطلبان رشته تجربی مشکل شده است. داوطلب نمی‌تواند از بین چندین منبع مختلف و پر طرفداری که وجود دارند یکی را انتخاب کند. برای کمک به حل این مشکل، باید لیست بهترین منابع فیزیک تجربی را جمع آوری کرده و داوطلبان را نیز به ۳ دسته قوی، متوسط و ضعیف تقسیم کنیم.

چند انتشارات محبوب برای کنکور فیزیک تجربی در میان داوطلبان شامل: انتشارات خیلی سبز، کتاب‌های میکرو، نشر الگو، سیر تا پیاز گاج و فیزیک آبی قلم چی و  ویدیو‌های آموزشی موسسه رادیو اکتیو هستند.

داوطلبانی که در درس فیزیک ضعیف‌تر هستند می‌توانند از کتاب‌هایی استفاده کنند که درسنامه‌های قوی‌تر دارند. دز حقیقت؛ این دسته از داوطلبان به منابع آموزشی نیاز دارند. انتشارات خیلی سبز و کتاب آبی قلم چی تا حدود زیادی در این زمینه موفق بوده‌اند. این منابع همه مدل تستی دارند و درسنامه و پاسخ تشریحی مناسبی نیز دارند.

داوطلبان قوی، با توجه به تسلطی که روی مطالب فیزیک دارند، نیازی به نکات آموزشی و درسنامه قوی ندارند. آن‌ها نیازمند تمرین بیشتر و حل تست‌های چالشی و مشکل هستند. تست زنی یکی از بهترین راه‌های تسلط در درس فیزیک است. هر چقدر تست‌های پیچیده‌تری حل کنید، تسلط بیشتری پیدا خواهید کرد.

بهترین روش تمرین فیزیک حل تست‌های آموزشی و طبقه بندی و سپس حل تعداد قابل توجهی تست زمان دار است. این کار علاوه بر تسلط بر مطالب، تسلط بر زمان را نیز تقویت خواهد کرد. داوطلبانی که در درس فیزیک دارای سطح متوسط هستند نیز می‌توانند از منابع مختلط استفاده کنند یعنی منابعی که هم مناسب دانش آموزان ضعیف و هم مناسب دانش آموزان قوی هستند.

  عربی کنکور را چگونه بخوانیم؟

کتاب نردبام خیلی سبز خوب است؟

این کتاب یک منبع مناسب برای دور دوم داوطلبان است. این کتاب انواع تست‌های مختلف را در خود جا داده است. این کتاب سطح بالا و پیشرفته‌ای دارد. تست‌های آن تکراری نیستند و تست‌های تالیفی زیاد و خوبی دارد. اما؛ درسنامه و نکات تشریحی چندان قوی ندارد. تست‌های کتاب نردبام خیلی سبز بسیار خلاقانه و بدیع هستند. این کتاب‌ها به دلیل نداشتن نکات اضافی، کم حجم هستند و برای هر پایه با پایه دیگر تفکیک شده و جدا هستند.

آموزش فیزیک در رادیواکتیو

 

بهترین منابع فیزیک در کنکور تجربی برای جمع بندی

همان‌ طور که می‌دانید، جمع بندی از خواندن مهم‌تر است و بخش بااهمیت و حساس مطالعه هر درسی است. داوطلبانی که پس از خواندن، یادگیری، مرور و یک دور تست زنی و نکنه برداری به دنبال منابعی برای جمع بندی مطالب خوانده شده هستند، می‌توانند از کتاب‌های فیزیک تجربی موج آزمون، فصل آزمون فیزیک جامع خیلی سبز، کتاب‌های فیزیک تجربی سه سطحی قلم چی و در نهایت کتاب جمع بندی سیب از انتشارات مهر و ماه بهره ببرند.

درخواست مشاوره اختصاصی

دریافت مشاوره

داشتن یک مشاوره تحصیلی مناسب کمک بسیار زیادی به موفقیت شما در کنکور و درس فیزیک تجربی خواهد داشت. مشاورین ما در موسسه آموزشی رادیو اکتیو آماده ارائه بروزترین تکنیک‌ها و مشاوره‌های تحصیلی به شما دانش آموزان عزیز هستند.

به این مقاله امتیاز دهید

6 thoughts on “بهترین منبع برای فیزیک کنکور تجربی

  1. حیدر مهرابی میگوید:

    از ۱۰۰ درصد اون ۴۰ درصد نهایی که تاثیر قطعی داره ، فقط نمره امتحان های نهایی (خرداد ماه) درش تاثیر داره درسته ؟ معدل کل دوازدهم یا دی ماه حساب نمیشه و تاثیری نداره درسته؟

  2. علی اکبر جوادی میگوید:

    سلام …
    رشته انسانی نظام قدیم هستم آخرین کنکوری که شرکت کردم به سال 1388 بر میگرده ، آیا میتونم برا کنکور ریاضی و فنی شرکت کنم

  3. اسماعیل تقی زاده میگوید:

    سلام وقت بخیر
    گفته بودین اوایل مهر ماه میتونیم سفارش بدیم قید نامه رو الان آخرای مهرماه هستیم هنوزم حاضر نشده؟

  4. قاسم شفیعی میگوید:

    انتظار نداشتم گیاهی انقدر آسون و قابل درک باشه
    بیان دبیر و جزوه فوق العاده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره در واتساپ و دریافت راهنمایی؛ ویژه مقاله بهترین منبع برای فیزیک کنکور تجربی

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

نمونه تدریس‌های ما را اینجا ببینید.