ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲

ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲؛ رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور دکتر عبدالرسول پور عباس اعلام کرد که ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ از فروردین ماه ۱۴۰۲ یعنی پانزدهم فروردین ماه آغاز خواهد شد.

اعلام زمان ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲

پور عباس تصریح کرد که آزمون سراسری بر مبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و در دو نوبت برگزار می‌شود. ثبت نام نوبت دوم این آزمون برای رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه نوبت دوم، نیمه حضوری، مجازی پردیس خودگردان دانشگاه و موسسات آموزش عالی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، دانشگاه پیام نور و همچنین؛ رشته‌های تحصیلی که با آزمون برای دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته می‌شوند، از تاریخ ۱۵ فروردین ماه لغایت ۲۱ فروردین ماه سال جاری از طریق درگاه سازمان سنجش و آموزش کشور صورت خواهد پذیرفت.

  مقایسه آموزش فیزیک رادیو اکتیو و قلمچی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور دکتر پورعباس افزود: در آزمون سراسری ۱۴۰۲ تاثیر قطعی سوابق تحصیلی ۴۰ درصد خواهد بود که بر اساس نمرات پایه دوازدهم محاسبه خواهد شد. آزمون سراسری از دروس تخصصی رشته‌های تحصیلی سه سال آخر دوره دوم متوسطه برای هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی و ریاضی و فیزیک برگزار خواهد شد که دروس و ضرایب آن را در دفترچه راهنمای آزمون اعلام کرده‌ایم. عباسپور اضافه کرد: هیچ فرقی بین دو آزمون نوبت اول و دوم وجود ندارد و هر یک به صورت مستقل برگزار خواهد شد. در صورت شرکت داوطلبان در هر دو نوبت، حداکثر نمره اکتسابی آنها برای پذیرش دانشگاه لحاظ خواهد شد.

این تغییر نیز یکی از تغییراتی بود که در راستای تحول در نظام آموزش و پرورش و پذیرش دانشجو در کشور صورت پذیرفت و کنکور به صورت دو نوبتی برگزار می‌شود.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره در واتساپ و دریافت راهنمایی؛ ویژه مقاله ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲

مشاوره رایگانه باهامون تماس بگیر.

نمونه تدریس‌های ما را اینجا ببینید.